May 7, 2007

The Story...

Estimated total cost lost: RM2500.

My shift was supposed to be until 2:30pm. So at about 2:20 mcm tuh, my colleague who was with me left me alone, sbb she went off with her husband and kid. I was at that time attending to a visitor kat bahagian depan booth tu. My things were on the table further inside the booth. After I talked to that person, that would be close to 2:30, I went to the table to get my phone and call my other colleague who’s on her way to relieve me. The moment I don’t see the phone on the table, I immediately feel bende tu dah hilang. Just looked into my bag, just in case my other colleague tuh bubuh kat dlm tu kan.. tak der gak. The other phone still ader atas meja. And I cannot call my colleague sbb all phone numbers are inside MING. Then I noticed my camera was also gone. After that I realized my colleague's name card ader atas display table. I call her and mintak phone number the other colleague yg left with her family tadi tuh. Apparently she was still outside, so she came back in lah…


Gedabak gedebuk, pi la report kat KLCC nyer security. Diorang tak kasi kitorang tgk CCTV tuh, so kita mintak just the snap shots la kan. Gambar tak clear sbb the positioning of the camera and also sbb signage booth tu blocking the table inside. Camera tu punyer position is taking half of the booth punyer area and gambar dinding kat belakang tuh. Dah ler security setup mcm tuh, security officer dia pun mcm tak sekolah. One of them, actually asked me, ader insurance ke tak. And I was like, aper kene mengena insurance dengan you? Itu antara saya ngan insurance saya la. Yang penting sekarang aper yg awak boleh buat untuk tolong saya? Aku cakap mcm tuh. Pastu mamat tu cakap ler, yer la, kita tolong la print kan gambar tuh… and I said, stop right there. Sbb itu saja yang awak perlu buat, tak perlu tanya pasal insurance. Muka mamat tuh sgt comical la kan time tuh. Aku dengan tangan and jari gaya Bbeyonce la kan masa cakap stop right there tuh. Hehe… then aku cakap la… saya ni dah la hilang barang. Saya cuba sebaik mungkin nak cakap baik2 dengan awak semua, mintak awak tolong aper yang boleh. So saya expect awak akan cuba la tolong sebaik mungkin. At that time, masa mamat tuh tanya pasal insurance, I was actually talking to the supervisor who by the way was told off by my colleague, bile bercakap ngan kitorang, make sure pandang muka kitorang. Aku cakap kat dia, I ni bukan orang bodoh. I pun work in security business jugak, so cakap dengan saya jangan perbodohkan saya. Then he went to explain pasal how their security camera takes 2 shots in one second. I said look, I tak kisah pasal your security camera, I just nak shots yg I mintak tadi. Then dia boleh tanya, okay, apa yg cik nak sebenarnya? I was like, huh? Kan saya cakap, saya nak shots between 2:15 to 2:30. kalau awak ader 5, saya nak 5. kalau ader 10 bagi saya 10. then baru la dia bagi instruction again pada orang yg dok tgk cctv tuh. And kebangangan nyer yg boleh jadi sampai lama sgt diorang nak come out with the result, sbb diorang pi tgk dari pukl 8:30 pagi! Aperkejadah nyer kan? By the way, prior to that, he gave us a clear snap shot of the booth. But the timing was at 3:55pm. It was the time we were standing at the security counter! Nak buat aper, betoi dak?

Haih… I know la partly is my fault because I left the stuff in plain sight. But that shouldn’t negate the fact that the security should be better and their service should be more world-class! You know, diorang smer pakai ala2 secret service US tuh… yg jaga president tuh. Ngan tuxedo siap ngan earpiece tuh. Image, world class, I tell you. Tapi service, mmg sgt hampeh.

Begitu la ceritanya. Aku mmg takkan jumpa lagi la phone and camera aku tu kan… mmg kira cakap bye bye la dah… huwaaaaaaaaaaaaaaa... sgt sedih. Mmg tak der rezeki aku. And I guess I cannot hold to good things for long. Mesti ader je bende yg jadik. Maybe I’m jinxed la kot. Nak kene pi mandi bunga nak buang sial. Hahahaha… jadi cam citer si natasya tuh plak… tasya ni mmg sial! Hahahaha…. Huwaaaaaaaa….

2 comments:

UglyButAdorable said...

adik...i feel you...it's so frustrating kan?? dah lah lost our things plus pulak mamat2 yg perasan bagus tuh..

i'll email u my number k..

Anonymous said...

Salaam Jade

Be positive. Maybe its the right time to get a new Oly ;)(perhaps the E410 DSLR recently launched?)