July 14, 2009

Pasal Hantaran

Nak kahwin nih... banyak dugaan beb! Macam aku nih, kira syukurlah tak der dugaan dari segi relationhip ngan CapalPerak, tapi dugaan datang dari sumber berbeza. Ahahaha... Salah satu nyer ialah cobaan apabila membuat preparation hantaran.

Lagi banyak aku tengok style orang sekarang buat hantaran, lagi terkedu aku. Gila! Melampau betul extra-baganzak dia!! No wonder lah kalau diorang tempah hantaran, satu dulang dah makan sampai 40 hinggit (at least!)! So ari tu memula aku nak buat kaler silver-blue. Ni untuk kasi pada CapalPerak ler. Sekali tuh, adik aku yang nak k
awin bulan 9 ni pilih warna yang sama. Mula2, aku macam tak kisah, tapi lepas tuh, malas ler... Tak besh!

So, aku sudah decide masa kuar ngan Mel last month untuk buat kaler lain. Buat masa ni, aku plan nak buat merah-hitam. Hmmm... Tadi SkyAngel kata kaler tu gelap. So aku punya reply yang agak kurang sopan: "Sukati aku la nak buat kaler aper... Janji aku suka, dia suka." Ha ha ha...


Sebenarnya, lagi kita dengar pendapat orang, lagi pening kepala jadi nya. Maka dengan itu, buatlah decision sendiri dan jangan ikut rentak orang lain. Maka, insyaAllah, selamat la hendaknya.

Sekarang ni aku punyer quest adalah untuk make sure habah-habah (makna ingrish dia ialah "frills") yang akan digunakan mestilah tidak melampaui batas dan mahal-mahal. Ingat Jade: Simple and Nice. He he he... Aku mesti sentiasa ingat-ingatkan diri ini. Tapi rupa-rupanya, simple and nice ni lah yang boleh jadi lagi mahal! Pening!

Tak per, malam nih... ICE AGE 3!!!!

2 comments:

D.N.A.S said...

Saya suka red, black and grey tuuuu....
Masa saya kawin dulu saya buat hantaran sendiri. Theme color brown, cream and gold. Pegi cari lace & kotak dekat Semua House, lepas tu pepandai deco sendiri je.
Kotak tu tahan lama tau, boleh bagi sewa kat kengkawan pulak lepas kita guna... hehehehe.

Anonymous said...

if i had listen to ppl back then, sure ramai je mencemuh my pink & green combination for hantaran n canopy. sekrg ni jadi popular pulak the colour :P

just do what u like babe! :)